Bayrak!



ORDU HABERLERİ

    Çarşamba, 14 Ekim 2009 13:59   
    Fındığı sofradan eksik etmeyin
    İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Seçkin Pehlivanoğlu, düzenli fındık tüketiminin insan sağlığı açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Pehlivanoğlu, fındığın kanser başta olmak üzere kalp hastalıklarını da önlediğini vurgulayarak, "Fındık günlük diyetin bir parçası olmalıdır" dedi.

    Vücutta kalp dokularının çalışması için gerekli olan E vitaminini fındığın sağladığını, kolon, prostat ve göğüs kanserinin fındık sayesinde önlendiğini belirten Pehlivanoğlu, fındığın aynı zamanda tansiyonu dengelediği gibi kan şekerini düzenlediğini ve kolesterolü önlediğini vurguladı. Fındığın kemiklerin ve dişlerin yapımı için gerekli kalsiyum, kan yapımında görev alan demir, büyüme ve cinsiyet hormonlarının gelişmesinde rol oynayan çinko için en iyi kaynaklardan birisi olduğuna dikkat çeken

    Pehlivanoğlu, ayrıca sinirlerin uyarımı ve kas dokusunun çalışması için gerekli olan potasyumdan da zengin olduğunu kaydetti. Fındığın günlük diyetin bir parçası haline getirilmesi gerektiğini belirten Pehlivanoğlu, şu açıklamayı yaptı:

    "Fındık ve fıstık yağı tüketimi yapan 83 bin 818 hemşire üzerinde 16 yıl boyunca yapılan bir araştırmada, fındığın koroner kalp hastalığı riskini azalttığı görülmüştür. ABD'nin Boston kentinde Brigham and Womens Hastanesi'nde yapılan araştırmada ise, haftada iki avuç veya daha fazla fındık, fıstık türü kuruyemiş tüketenlerde ani kalp ölüm riskinin yüzde 47, koroner kalp hastalığı sonucu ölüm riskinin de yüzde 30 azaldığı gözlenmiştir. Meyve-sebze ve kuruyemiş ve doymamış yağdan oluşan, Akdeniz diyeti

    olarak anılan beslenme şeklini tercih edenlerde ise koroner kalp hastalığı riskinin daha düşük olduğu belirtilmiştir. Sonuç olarak, fındık yüksek ve dengeli enerji içeriği ile besleyici özelliği olan bir besin maddesi olmasının yanı sıra, bileşiminde yüksek oranda doymamış yağ asitleri, zengin vitamin, mineral ve antioksidan içeriği ile gerek koroner kalp hastalığı gelişimi, gerekse kalp hastalıklarına bağlı olay ve ölümlerin önlenmesinde günlük sağlıklı diyetin bir parçası haline getirilmelidir."

    yurthaber.com

    Yorumlar (0)Add Comment

    Yorum yaz
    daha küçük | daha büyük

    security code
    Lütfen görüntülenen karakterleri yazınız


    busy
     

    Gelİşmİş İstatİstİkler

    Toplam Üye:361
    Aktif Üyeler:360
    Son Üyemiz:furkanrep
    Son Ziyaretçi:fotoşen
    İçerik:2053
    İçerik Okunma:583678
    Link:121

    ZİYARETÇİLER

    mod_vvisit_counterBugün545
    mod_vvisit_counterDün934
    mod_vvisit_counterBu Hafta4148
    mod_vvisit_counterGeçen Hafta4661
    mod_vvisit_counterBu Ay18458
    mod_vvisit_counterGeçen Ay25441
    mod_vvisit_counterTümü640015

    IP No: 38.107.179.239